Tulevaisuuden joustavat palaverit

Flexible

Koronapandemian takia, jouduimme muuttamaan toimintatapojamme mm. palaverien suhteen ja suurin osa töistämme siirtyi verkkoon, kun saimme etätyösuosituksen. Nyt olemme palaamassa uuteen normaaliin ja uskomme, että työskentelemme tulevaisuudessa osittain etänä ja osittain toimistolla. Tässä vinkkimme kuinka kalustaa työpaikat uudelleen, sopimaan uutta tulevaisuuden hybridimallin työskentelytapaa.

Ajattele näitä asioita, kun kalustat tulevaisuuden neuvottelutiloja

Kaikilla yrityksillä ei ole tällä hetkellä sopivia työskentelytiloja ja kalusteita toimistoissaan tulevaisuuden palavereja varten. Uskomme, että tarvitsemme tulevaisuudessa pienempiä neuvotteluhuoneita ja monipuolisemman työympäristön. Työntekijän pitää voida tulevaisuudessa aktiivisesti vaihdella työpistettä ja työtiloja eri työtehtävän mukaan. Tämän vuoksi tarve erilaisten työhuoneiden ja työtilojen suhteen tulee kasvamaan. Tarvitaan pienempiä huoneita, joihin on mahdollisuus mennä, kun halutaan hiljaisuutta ja keskittymistä ja työpaikalle tarvitaan myös avotiloja isompien projektien parissa työskenteleville. Avotiloihin voidaan tuoda erilaisia sohvaryhmiä ja ääntä vaimentavia sohvia, niin saadaan rajattua ja eriteltyä rennompi työtila isoon avotilaan. Enää ei riitä, että on yksi iso neuvotteluhuone, tulevaisuudessa tarvitaan monipuolisia vaihtoehtoja työskentelytiloihin, eri työtehtävien mukaan.

Meeting 1

Toimintakeskeisellä ja monipuolisella toimistolla huomioidaan työpaikan eri työskentelytavat ja luodaan toimistokalusteiden avulla työtilat sen mukaan. Kiinteän työpisteen sijaan, houkutellaan työntekijää aktiivisesti vaihtamaan työtilaa sille työskentelyalueelle, jossa työtehtävän saa parhaiten suoritettua. Jos tarvitset keskittymistä, mene hiljaiseen työhuoneeseen, jos haluat ideoida kollegojen kanssa, voitte kokoontua avotilaan työskentelemään yhdessä. Tärkeää on myös, että jokaisella työntekijällä on hyvät ergonomiset kalusteet jokaisessa eri työskentelytilassa.

Sisusta uudet neuvottelutilat oikeilla kalusteilla

Uusien hybridimalliin sopivien toimistojen ja neuvottelutilojen luomiseksi, on tärkeää sisustaa toimitilat oikeanlaisilla työtehtäviin sopivilla kalusteilla. Helppo ensimmäinen askel on valita työpisteeksi sähköpöydät ja ergonomisesti monipuolisesti säädettävät työtuolit. On tärkeää, että saman työpisteen saa säädettyä sopivaksi erikokoisille henkilöille. Luo avotoimistoon ”huone huoneeseen” ääntä eristävillä lattiasermeillä tai tyylikkäiden ääntä vaimentavien sohvien avulla. Korkealla reunalla varustetuilla sohvilla, luot helposti pienet erilliset tilat, jonne pääsee nopeasti omaan rauhaan avotoimiston hälinästä.

Meeting 2

Tilapäisiin lyhyisiin etäpalavereihin sopii täydellisesti seinälle kiinnitettävä työpisteyksikkö. Työpisteyksiköihin, jotka muodostuvat ääntä vaimentavista sermeistä, saat myös vedettyä sähköt, niin kannettavan tietokoneen tai puhelimen lataus onnistuu kätevästi lyhyen palaverin ohessa. Sähkösäädettävän neuvottelupöydän avulla, voit laajentaa neuvottelutiloissa suoritettavia työtehtäviä aktiivisemmiksi, siellä voi työskennellä seisten tai istuen. Tuo neuvottelupöydän ympärille vielä tasapainotuolit tai istumapallot, niin työskentelyasennon vaihto on helppoa ja hauskaa! Sisusta nykyset toimisto ja neuvottelutilat uudelleen oikeilla kalusteilla, jotka auttavat ja tuovat mahdollisuuden suorittaa erilaiset työtehtävät juuri niihin tehtäviin tarkoitetuilla työpisteillä!

Hyödymme edelleen fyysisiä toimitilojamme

Vaikka näemme, että tulevaisuuden toimistot ja neuvottelutilat kalustetaan enemmän eri työtehtävien mukaisesti ja tulevaisuudessa työskentelemme hybridimallin mukaan, osittain etänä ja osittain toimistolla, ovat fyysiset toimitilat edelleen tärkeät. Tulevaisuuden joustavat palaverit, eivät tarkoita sitä, että toimitilojen pinta-alaa pitäisi pienentää, vaan että toimitilat kalustetaan tehokkaasti ja monipuolisesti, juuri sinun yrityksellesi toimivaksi kokonaisuudeksi. Meillä tulee jatkossakin olemaan tarve tavata kollegoja fyysisesti paikan päällä toimistolla, perehdyttää uutta työntekijää istumalla alkuun hänen vierellään, sekä vaihtaa tietoja ja kuulumisia kahvitauolla työkavereiden kanssa. Sosiaalinen kanssakäyminen on osa monen yrityksen yrityskulttuuria. On tärkeää myös, että yritys tukee uutta hybridimallia ja tarjoaa mahdollisuudet ja houkuttelevat työskentelytilat jokaisen työntekijän tarpeeseen. Monipuolisesti kalustetut ja viihtyisät työtilat ovat myös työnantajan kilpailuetu työntekijämarkkinoilla!

 

Me Gerdmansilla olemme täällä sinua ja yritystänne varten matkalla kohti tulevaa. Yhdessä luomme kaikille parempia työpaikkoja!

 

;