Valikko

Satulatuolit & Tasapainotuolit

Lue lisää
per sivu
Näytä
 12 Vaihtoehtoa
Istuimesta saatavilla viisi kangasvaihtoehtoa
  • Korkeussäädettävä
  • Erilaisia säätömekanismeja
  • Eksklusiivinen kangas
 32 Vaihtoehtoa
kangas tai keinonahka, selkänojalla tai ilman
  • Korkeussäädettävä
  • Erilaisia säätömekanismeja
  • Ergonominen
 Vaihtoehtoa
keinonahka tai kangas, useita värejä
  • Korkeussäädettävä
  • Ilmatyyny
  • Ergonominen
 Vaihtoehtoa
keinonahka tai kangas, useita värejä
  • Korkeussäädettävä
  • Pyörivä selkänoja
  • Ergonominen
 14 Vaihtoehtoa
pumppu sisältyy, valitse kangas-, tekonahka- ja villaverhoiltu
  • Aktivoi kehon
  • Kevyt
  • Pestävä kangaspäällys
 Vaihtoehtoa
useita värejä
  • Korkeussäädettävä
  • Aktivoi kehon
  • Moderni
musta, korkeus 660-900 mm
  • Korkeussäädettävä
  • Aktivoi kehon
  • Ergonominen
musta, korkeus 635-890 mm
  • Korkeussäädettävä
  • Tukeva
  • Ergonominen
musta, korkeus 470-990 mm
  • Helppo ottaa mukaan
  • Myös ulkokäyttöön
  • Mukana kantokassi
 Vaihtoehtoa
Istuimen leveyssäätö
  • Korkeussäädettävä
  • Vähentää painetta lantionpohjassa
  • Säädettävä istuimen leveys

Satulatuolit & Tasapainotuolit

Meiltä löydät satulatuolit, tasapainotuolit, istumapallot, pilatestuolit ja seisomatuolit aktiiviseen työpäivään. Aktiiviseen istumiseen kannustavat tuolimme eivät salli huonoa ryhtiä vaan sen sijaan vahvistavat alaselkää ja säilyttävät selän luonnollisen S-muodon istuma-asennossa. Valitse itsellesi sopivin malli monipuolisesta valikoimastamme, tai älä epäröi pyytää meiltä apua sopivan mallin valitsemiseen. Luodaan yhdessä Paremmat Työympäristöt!

Mitä pyllysi haluaisi sinun tietävän – Aktiivisen istumisen edut

Sähköpöytä mahdollistaa seisomatyön mutta yhtäjaksoinen seisominen saattaa rasittaa jalkoja ja alaselkää! Tällöin istahdetaan herkästi takaisin toimistotuolin ah niin mukaviin syövereihin ja unohtaudutaan sinne. Tuolilla istuminen on niin kovin arkipäiväistä, se on totuttu tapa, josta voi olla vaikea päästää irti. Mutta mitä muita vaihtoehtoja istumisen ja seisomisen lisäksi on?

Heilutaan vaikka tasapainotuoleilla! Nojaaminen on istumisen ja seisomisen välimaastossa, joten se vähentää paineen tunnetta alaselässä ja jaloissa, mutta pitää silti vartalon aktiivisena. Vastalääke uinuviin pakaralihaksiin ja huonoon ryhtiin on siis aktiivisuuteen kannustavat erityyppiset tasapaino- ja nojailutuolit.

Eteen ja taakse, sivulle tai jopa 360 astetta. Aktiivinen istuminen vähentää staattista jännitystä lihaksissa, lisää liikettä kehossa ja vahvistaa lihaksia. Tähän tarkoitetut tasapainotuolit mukailevat kehon liikkeitä ja parantavat ryhtiä.

Tarkoitus onkin pitää keho jatkuvassa pienessä liikkeessä. Kun aktiivinen asento pakottaa lihakset töihin, tunnet itsesi virkeämmäksi ja pystyt keskittymään paremmin työpäivän aikana. Tasapainotuolit ovat tuotteita, jotka liikuttavat paitsi sinua myös työtehoasi!

Satulatuoli selkänojalla vai ilman?

Jo klassisen statuksen saavuttaneella satulatuolilla istutaan ratsastusasennossa. Koska siinä istutaan ryhdikkäästi jo tuolin muodon ansiosta, ei selkänojaa välttämättä tarvita. Selkänoja toimii siinä kuitenkin venyttelytukena. Jalat ovat satulatuolilla leveämmässä asennossa kuin tavallisella tuolilla istuessa ja siinä istutaan normaalia korkeammalla. Lisäksi ylävartalon paino lepää suoraan lantion päällä, eikä siinä pääse painumaan kasaan työpöydän ylle.

Istumapallo – tyylikäs jumppapallo toimistoon

Kyllä, kun työpisteellä odottaa kaunis istuin, joka myös tuntuu mukavalle istumalihasten alla, voit taas odottaa työpäivää innolla. Istumapallo ansaitsee erityismaininnan sen monipuolisuuden vuoksi. Sitä voi käyttää taukojumppaan ja vahvistaa sillä vatsalihaksia tai ojentaa selkää sen päällä. Mikäli toimistolta löytyy leikkimielisiä, voi palloa käyttää normaalina jumppapallona. Anna siis pakaroille kyytiä istumapallolla!

Jos istuinpallo pitää tyhjentää mutta ilma-aukko on siirtynyt pois vetoketjun kohdalta, voi pallon laittaa muutamaksi tunniksi pakkaseen. Näin siinä olevan ilman tilavuus pienenee, jolloin sisäpallo löystyy ja sitä pystyy liikuttamaan kankaan sisällä sopivaan kohtaan niin, että venttiilin saa auki.

4 vinkkiä aktiivisen istumisen aloittamiseen

1. Aloita satulatuolin tai tasapainotuolin käyttö maltillisesti, noin 30-60 minuuttia pätkissä per päivä. Pidennä käyttöä pikku hiljaa kun tunnet, että pystyt siihen.

2. Vaihtele istuma-asentoasi päivän aikana. Muista, että tärkeintä on liike, joten voit hyvin istua tuolilla osan päivää, nousta välissä seisomaan ja sitten käyttää tasapainotuolia. Liike ja vaihtelu antavat energiaa.

3. Muista venytellä päivän päätteeksi! Tasapainotuolit aktivoivat keskivartalon lihaksia, joten venyttely työpäivän jälkeen tekee hyvää.

4. Yritä pitää lihakset aktiivisina ja ylläpitää pientä liikettä kaikkialla. Kun vähitellen totut aktiiviseen istumiseen työpaikalla, koita lisätä sitä myös kotonasi.

Autamme sinua sopivan Satulatuolin ja Tasapainotuolin valinnassa

Oletko epävarma tarpeisiisi sopivan aktiiviseen istumiseen soveltuvan tuolin valinnassa? Ota meihin yhteyttä puhelimitse, chatissa tai sähköpostitse niin autamme sinua!

Meiltä saat aina 7 vuoden takuun ja ilmaisen toimituksen. Meillä on lisäksi 30 päivän palautusoikeus alkuperäispakkauksessa palautettavalle virheettömälle tuotteelle ja iso osa tuotteistamme lähetetään Ruotsin varastostamme jo 24 tunnin sisällä. Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteys asiakaspalveluumme niin voimme mahdollisuuksien mukaan löytää sinulle sopivan tuotteen verkkokauppamme valikoiman ulkopuolelta!